Vol. 10 No. 1 (2025): Indonesian Journal of Islamic Economics and Business

					View Vol. 10 No. 1 (2025): Indonesian Journal of Islamic Economics and Business

Indonesian Journal of Islamic Economics and Business E-ISSN: 2540-9506 P-ISSN: 2540-9514 is the journal that concerns to publish broader issues on Islamic Economics and Business. It based on the presupposition that Islamic economics and Business is growing rapidly around the world. There is a need to serious study on not only limited to Islamic banking and financing system but also on philosophy, business, environment, culture, ethics, management and entrepreneurship. The current publication will explore actual issues in Islamic economics and business especially in digital economics development such as AI in Management, QRIS, and internet marketing for SMES. the practice of business ethic around Indonesia are also discussed along with the Issues of SDGS in business practice and its impact towar society. 

Published: 2025-06-14

Articles

  • Pengaruh Literasi Keuangan, Sistem Informasi Akuntansi dan Penggunaan Sosial Media Terhadap Efektifitas Kinerja UMKM

    Hanifah Aprilia; Sulastiningsih
    1 - 16
    DOI: https://doi.org/10.30631/qgq9s727
  • Can Price Drive Repurchase Intention?The Mediating Role of Customer Satisfaction in Skintific TikTok E-Commerce in Malang

    Salwa Nisrina Rochma, Vania Amelindha
    17 - 29
    DOI: https://doi.org/10.30631/6ggxs984
  • Pengaruh Biological Asset Intensity, Cash Holding, Dan Leverage Terhadap Biological Asset Disclosure Studi pada Perusahaan Agrikultur yang Terdaftar Di Indeks Saham Syariah Indonesia (ISSI) Periode 2017-2023

    Rizki Andriansyah, Nurlaili, Liya Ermawati
    30 - 48
    DOI: https://doi.org/10.30631/ca451t95
  • Analisis Pengaruh Inflasi, Investasi Syariah, Nilai Tukar dan Pembiayaan Syariah Terhadap Pertumbuhan Ekonomi

    Lailisa Firda Sari, Silviana Pebruary
    49 - 65
    DOI: https://doi.org/10.30631/2km31p06
  • Pengaruh Perceived Risk, Perceived Benefit dan Moderasi Word Of Mouth Pada Investasi Emas Digital

    Laila Ifti Faiyah, Adhe Pertiwi Mareta, Ridwansyah, Wan Ruslan Abdul Ghani, Muhammad Ryas Fatiha Kesuma, Nur Azizah Hasanah; Siti Aisyah Nuraini, Hengki Setiawan
    66 - 80
    DOI: https://doi.org/10.30631/1nheq727
  • Pengaruh Islamic Branding dan Streamer Product Knowledge terhadap Minat Beli Kosmetik Halal Dimediasi Kepercayaan

    Dwi Nabilah Nur Utari, Khusnul Fikriyah
    81 - 98
    DOI: https://doi.org/10.30631/61n60h33
  • Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Minat Beli Asuransi Syariah dengan Brand Image sebagai Variabel Intervening

    Annisa Anindya, Rijal Arslan, Kristiurman Jaya Mendrofa
    99 - 112
    DOI: https://doi.org/10.30631/wp1s7052
  • Pengaruh Right Issue Terhadap Likuiditas Saham Dan Abnormal Return Pada Saham Syariah Periode 2021-2023

    Ulil Albab Rahmatya, Romi Adetio Setiawan, Yetti Afrida Indra
    113 - 131
    DOI: https://doi.org/10.30631/xb92rt85
  • Daya Saing Usaha Kecil dan Menengah (UMKM) di bidang kuliner di Era Digital dengan Pemanfaatan QRIS

    Hersia Oktaria Putri Adelia; Rahma Nurjannah, Cherly Puspita Sari, Maya Panorama
    149 - 161
    DOI: https://doi.org/10.30631/qsyxrd88
  • Analisis Kepatuhan Syariah pada Investasi Emas Kontemporer

    Arowadi Lubis, Abdul Haris
    162 - 181
    DOI: https://doi.org/10.30631/fpz0dk64
  • Pengaruh Harga CPO Dunia dan Kurs USD/IDR Terhadap Volume Ekspor CPO Indonesia Perspektif Ekonomi Islam

    Nabila Salwanisa, Muhammad Iqbal Fasa, Agus Kurniawan
    182 - 196
    DOI: https://doi.org/10.30631/fzv4sr05
  • Pengaruh Investment Knowledge, Motivasi Investasi dan Manfaat Investasi Terhadap Manajemen Keuangan Pribadi Pegawai UINFAS Bengkulu

    Sri Lestari, Yosy Arisandy, Padlim Hanif
    197 - 216
    DOI: https://doi.org/10.30631/4t036a17
  • Revitalisasi Manajemen BUMDes untuk Peningkatan Perekonomian Desa Kelubir, Bulungan Kalimantan Utara

    Algin Deo Ginoki, Widwi Handari Adji
    217 - 230
    DOI: https://doi.org/10.30631/9sxehf39
  • Analysis Of Stall Rental Practices in Terms of Islamic Economics (Study at Panorama Market Bengkulu City)

    Diah Sri Yuningsih -, Supardi Mursalin, Andi Cahyono
    231 - 241
    DOI: https://doi.org/10.30631/w7m0rn17
  • Pengaruh GCG, CSR, dan Intellectual Capital Terhadap Nilai Perusahaan dengan Investment Opportunity Set Sebagai Variabel Moderasi (Studi Empiris Pada Perusahaan Teknologi Dan Telekomunikasi Yang Terdaftar Di BEI Tahun 2021-2023)

    Febiola Valentry, A Zuliansyah, Ujang Hanief Musthofa
    242 - 265
    DOI: https://doi.org/10.30631/5jsthd24
  • Pengaruh Kualitas Produk dan Inovasi Produk terhadap Loyalitas Konsumen Mi Samyang dengan Kepuasan Konsumen sebagai Variabel Mediasi

    Arinta Fara Agustine, Khusnul Fikriyah
    266 - 282
    DOI: https://doi.org/10.30631/akew0013
  • Dampak UMKM Pempek Terhadap Pertumbuhan Ekonomi Kota Palembang: Peluang dan Tantangan

    Heni Saputri, Tyara Zahrani, Desy Pusri, Nadya Wanda Haliza, Maya Panorama
    283 - 296
    DOI: https://doi.org/10.30631/1ah21v50
  • Pengaruh Pendapatan, Persepsi Risiko Dan Bias Overconvidence Terhadap Keputusan Berinvestasi Pada Pasar Modal Syariah Studi Pada Idx Cabang Kota Bengkulu

    Erti Agustina, Supardi Mursalin, Rizky Hariyadi
    297 - 316
    DOI: https://doi.org/10.30631/qprvhd38